DMS ambacht

Een DMS voor ambachtelijke bedrijven

In ambachtelijke winkels steeds meer documenten, ongeacht de grootte. Een DMS kan helpen om deze stroom documenten te beheren.

Of het nu facturen, bestellingen, leveringsbonnen, aanbiedingen maar ook e-mails, brieven of klachten zijn, al deze vormen van documenten zijn zo goed als elk bedrijf. Zelfs ambachtslieden moeten onvermijdelijk omgaan met de auditbestendige indiening van dergelijke papieren, het privacybeleid en de deadlines voor verwijdering naleven en tegelijkertijd alles verwerken zodat de inspanning nog steeds verband houdt met de bestelling. Omdat het alleen in kleine ambachtelijke winkels snel rommelig is. De oude papieren mappen behoren snel tot het verleden, maar overschakelen naar een digitaal systeem wordt vaak bespaard. De redenen zijn duidelijk. Er is behoefte aan een nieuwe investering, tijd die niet bestaat en onzekerheid over de vraag of een dergelijk systeem echt waarde kan toevoegen. Er wordt zoveel verwacht, de toegevoegde waarde wordt in elk geval gegeven.

Toegevoegde waarde van DMS in ambachtelijke bedrijven

Het zoeken naar specifieke documenten kost vaak veel tijd. Een medewerker heeft dit ergens opgeslagen en is voor een ander niet te vinden. Dan moet u moeizaam zoeken en gaat kostbare tijd verloren. Een documentbeheersysteem (DMS) zorgt ervoor dat alle documenten in een bedrijf op één centrale locatie worden opgeslagen. Dit betekent dat iedereen met toegangsrechten alles onmiddellijk kan vinden. Via verschillende zoekfuncties zijn deze documenten eenvoudig te vinden op basis van sleutelwoorden of bijvoorbeeld een zoekopdracht in de volledige tekst. Ook zijn de gegevens in het systeem veel meer geldig. Een DMS elimineert gegevensduplicatie, kent versienummers toe en gebruikt zijn functies om metadata aan een document toe te voegen dat laat zien wanneer en door wie het voor het laatst is bewerkt.

Workflows ontstaan

Op deze manier kunnen hele werkprocessen, zogenaamde workflows, worden gecreëerd. Ervan uitgaande dat een bestelling is ontvangen, wordt deze in het DMS bewaard. Vervolgens kan worden gecontroleerd of dit haalbaar is. Vervolgens wordt het document doorgestuurd naar bijvoorbeeld de inkoopafdeling, die de benodigde materialen aanschaft. Zodra dit is gebeurd, kan het werk worden doorgestuurd naar de vakman, die er vervolgens voor kan zorgen. Zelfs in contracten of in human resources kunnen veel taken grotendeels worden geautomatiseerd door een DMS. Ambachtelijke bedrijven moeten zich bewust zijn van de kwestie van een DMS, omdat ze hen veel tijd en werk kunnen besparen en tegelijkertijd foutenpercentages en documentverliezen kunnen vermijden.

Lees meer over:
DMS Ambacht Workflows

Start uw DMS selectie

Ontdek welke DMS systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw DMS selectie: DMS systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om hier rekening mee te houden tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s) (optioneel)

Waar gaat u het DMS systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het DMS systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het DMS?

Overige vragen

Moet het DMS mobiel beschikbaar zijn?
Moet het DMS offline kunnen werken?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden DMS leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

DMS-software voor start-ups

Ontdek hoe DMS-systemen optimaal kunnen ondersteunen tijdens de eerste stappen van jouw bedrijf.

Lees verder

De nadelen van een Cloud DMS

We werpen een blik op de zwaktepunten van een DMS in de cloud, zodat u kunt bepalen of de software écht bij u past.

Lees verder