DMS voor de toerismebranche
Lees hier hoe DMS-software de toerismebranche kan helpen.
DMS-systemenkunnen voor bedrijven in de sector toerisme een enorme bijdrage leveren. Het bijhouden van reserveringen, boekingen, het opslaan van klantgegevens en andere zaken leveren veel documentatie op, fysiek en digitaal. Dit kan voor een onoverzichtelijk beeld zorgen binnen de bedrijfsvoering. Met een DMS-oplossing voorkom je dit. Wij leggen u graag uit hoe DMS in zijn werking gaat. Eerst is het belangrijk om te weten wat DMS is?
Inhoudsopgave
Wat is DMS?
Volgens de definitie is DMS een Document Management Systeem dat helpt bij de verwerking en de opslag van allerlei documenten. Het doel van een DMS is om alle documenten in een bedrijf te digitaliseren en op zo’n manier te archiveren dat ze op elke moment eenvoudig te vinden zijn.
Daarbij biedt DMS-software een groot aantal functies om documenten te maken en te coördineren, te bewerken en ook te controleren en te versturen. Daardoor worden de bedrijfsprocessen in de onderneming op een overzichtelijke manier vereenvoudigd en geoptimaliseerd. Met behulp van een gedetailleerde zoekfunctie kunnen gebruikers de documenten op elk moment gemakkelijk vinden, omdat deze een eenduidige tag meekrijgen en zo opgeslagen worden. Dat gebeurt al direct bij het openen of creëren van het bewuste document. Of het nu gaat om rekeningen, e-mails met of zonder bijlagen, alles kun je centraal verwerken en archiveren. Bovendien beschikken DMS-systemen over functies waarmee je documenten kunt volgen. Zodat elke daartoe gemachtigde medewerker altijd over de actuele status van bijvoorbeeld een rekening kan beschikken en uit kan zoeken wie er mee bezig is en wanneer de betaaldatum verloopt.
Voordelen van een DMS-systeem
Wat zijn nu de voordelen denkt u? Het zijn er een aantal. Wij hebben de volgende voordelen voor u op een rij gezet:
Toegang
Zichtbaar snellere toegang tot alle voor de onderneming relevante data bespaart veel tijd en geld. Daarbij is er minder ruimte voor fouten in het werkproces.
Zoeken
Door gerichte zoekfuncties is het vinden van de juiste gegevens een heel stuk simpeler. Ook dit zorgt voor extra tijd die medewerkers aan andere, meer belangrijkere zaken kunnen besteden.
Transparantie
Een document management systeem waarborgt meer transparantie en betere controlemogelijkheden voor alle gebruikers. Dat komt omdat iedereen met dezelfde documenten werkt. Voor iedereen is op elk moment inzichtelijk wat de status van een bepaalde casus is.
Klantenservice
Het DMS zorgt voor een efficiënte en geoptimaliseerde klantenservice, omdat callcenter medewerkers direct over de relevante gegevens kunnen beschikken en de klant dus op de best mogelijke manier kunnen helpen.
Minder fouten
De overzichtelijke standaardisatie van en de gemeenschappelijke toegang tot dezelfde gegevens zorgt voor het beperken van fouten tot een minimum. Ook wordt duplicatie van data vermeden en kunt u veranderingen aan een document inzichtelijk registreren.
Audit gerichte opslag
Documenten in een DMS kunt u zo archiveren dat ze voldoen aan de relevante wetgeving. Hierbij houdt het systeem rekening met alle normen en standaarden, zoals bijvoorbeeld wettelijke bewaartermijnen.
Zoeken naar de juiste software
Voor het zoeken naar de juiste software kunt u kijken op onze website. U kunt leveranciers van DMS-software met elkaar vergelijken.
Start uw DMS selectie
Ontdek welke DMS systemen het beste passen bij uw onderneming
7 voordelen van een documentbeheersysteem
Wij zetten de belangrijkste voordelen van DMS-software voor u op een rij.
Lees verderDMS voor de evenementenbranche
Lees hier hoe DMS voor de evenementenbranche van dienst kan zijn.
Lees verder